Сивокос, сгърбен,
прекаляващ с цигарите. Убеден в гениалността си, но считащ за нормално да я
подценява до абсолютната некадърност. Невротик, вечно недоволен от себе си, от
всичко и всички.
В съвсем обикновеното и дори малко скучно лице на юпи той може
да види дивак и психопат, чийто портрет да рисува до безконечност. И никога да
не завърши. Неприятно типче, освен ако не се казва Алберто Джакомети. Художник,
скулптор, циник. Италиански швейцарец, както определя себе си.
Надали има друг, който толкова
убедително да влезе в кожата му, колкото Джефри Ръш. Дори визуалната им прилика
е толкова стряскаща, че гледайки го как дими или ругае пред платното, докато
сменя четките както настроението си, губиш представа, че това е просто
брилянтна актьорска игра.
Изненада ме, че „Последен портрет” е режисиран от Стeнли
Тучи, чиято филмография
е почти толкова километрична, колкото и на легендарния Ръш.
Филмът е бавен,
детайлен, с почти семпли диалози. Но пък толкова реалистичен с това забутано
мизерно ателие, свидетел на сюрреалистичните творения на Джакомети. Буквално се
изнервяш, колкото и героя на Ърми Хамър, докато позира с часове, втренчен в
една точка. И докаран до отчаяние от нескончаемата сесия, заради която смени
датата на полета си само около милион пъти.
Последният портрет наистина е
последен, апотеоз на една гениалност, зазидана в хоросан и метални жици.
Препоръчвам!
Изображение (poster): Wikipedia
0 коментара:
Публикуване на коментар