Картините ù са с подчертано личностен
почерк, поради което – винаги лесно разпознаваеми. Независимо дали на портрета
е нарисувано дете, жена или животинка, очите на всички са неимоверно големи,
изразителни и... преливащи от емоции.
Тя е руса и почти безлична, една от многото симпатични и тихи жени,
чийто живот през 60-те години на XX век протича предимно между стените на
семейната къща, в грижи по деца и съпруг.
Събрала в една драматично дъждовна
вечер достатъчно смелост да напусне подобно неудовлетворяващо домакинско ежедневие,
успокоявайки както треперещата си 6-годишна дъщеря на задната седалка на
пикапа, така и детето в себе си, Пеги Дорис Хоукинс е на прага на нова
реалност. Реалност, в която трябва да издържа себе си и момиченцето с уникалните
портерти, които рисува за мизерни центове на пренаселена с художници паркова
алея.
А сега си представете мъж с достатъчно чар, способен да ви продаде и
чорапите на дядо си, при това дори да ви убеди, че са били на самия Луи 14-ти. Уолтър Кийн. На него твърде
много му се иска да бъде художник, какъвто, уви, не е.
Има обаче един проблем –
явно не продава правилните неща, особено своите, и бързичко се ориентира към
продажби на чуждите. В случая – на картини. Френски улички с
романтично-носталгичен привкус, които не впечатляват с кой знае какво.
Брокерските му трикове и внушаващата доверие убедителност дотук не сработват
достатъчно добре, за да се лансира като модерен творец. До момента, в който среща слънчевата художничка с уникален почерк.
Пеги Хоукинс ще се превърне в Маргарет Кийн , но за света задълго ще бъде просто
поредната домакиня, съпруга на прочут „художник”, който почти никога не застава
пред статива, освен ако не е необходимо да затвърди илюзията за себе си, че е
автор на всичките тези големи очи.
Пеги Хоукинс ще се превърне в Маргарет Кийн
Портретите са предимно на деца.
Деца с вопиюща потребност да разберат този сложен свят, в който очите им се
взират, широко отворени и леко тревожни. Неспособна за известен период от детските
си години да чува, Маргарет Кийн запазва тази тревожност, изразена в огромни
взиращи се очи – като вопъл от напрежение да разчете зрително онова, което не
може да стигне до нея по звуков път.
Тези свръхголеми очи са визитната
картичка, която ще превърне крехката жена-дете в абсолютен фаворит в
артистичните среди през 60-те, чиято слава ще обира също толкова абсолютно
бездарния ù в творческо отношение съпруг. Обаче... The truth always go outside.
Куп въпроси и гледни точки разглежда емблематичния с мрачноватите си иначе ленти Тим Бъртън, който този път се е отказал от обичайното присъствие на фаворитите си Джони Деп и Хелена Бонам – Картър в полза на не по-малко чудесните Кристофър Уолц и Ейми Адамс.
"Големи очи" (Big eyes) е малко нетипичен за него, но нелишен съвсем от съспенс филм, базиран на действителна история, който образува и въпроси от сорта: „Ако страхотно те бива в едно нещо, но си пълна скръб в друго, би ли упорствал във второто със средствата на първото?” и „В името на какво една жена е способна да се обезличности?”.
Всички останали умочовъркащи премислици оставям на вас.
Изображение (poster): Wikipedia
0 коментара:
Публикуване на коментар